Witajcie!

Międzynarodowy Dzień Kota przypada na 8 sierpnia. W Polsce bardziej popularny jest światowy dzień kota, obchodzony 17 lutego.
Na zdjęciach dziś u mnie kotek mojego brata i bratowej, bo ja mam pieski.
Mam coś dla was specjalnego, czekoladki domowe w kształcie łapek kota.
Wynalazłam na tik toku bitą lemoniadę. Nie wiem, czy już próbowaliście, byłam ciekawa jej smaku. Szczerze to dla mnie bardziej wyszedł koktajl orzeźwiający. Smak może mnie zaskoczył, ale wypiłam go, że smakiem, Chociaż musiałam troszkę zmienić przepis, bo jak dla mnie za dużo był kwaskowaty, ale to miała być Lemoniada wiec pewnie dla tyle soku z cytryny y i czuć faktycznie cytrynę, ale z dodatkiem słodkiego mleka skondensowanego i zapach waniliowy, smak tej lemoniady jest ciekawy, bo słodycz z cytryną po wymieszaniu dała niezły efekt.


Czekoladki własnej roboty
skład:
czekolada mleczna
czekolada biała
przygotowanie:
Czekoladę mleczną rozpuszczamy w kąpieli wodnej, do silikonowych foremek dodajemy czekoladę i odstawiamy do lodówki. Po godzinie rozpuszczamy białą czekoladę w kąpieli wodnej i wyjmujemy foremki i dodajemy na czekoladę mleczną, białą czekoladę i wkładamy do lodówki po 2-3 godz. są gotowe.


Bita lemoniada
skład:
kilka kostek lodu
1 szklanka śmietany 30 proc. lub 36 proc.
mniej niż pół szklanki soku z cytryny
100 ml schłodzonego mleka skondensowanego
cukier, lub słodzić do smaku
Przygotowanie:

Śmietanę ubić na sztywno.
Kostki lodu zblendować z mlekiem skondensowanym, sokiem z cytryny oraz cukrem.
Połącz ubitą śmietanę z pozostałymi składnikami i zblenduj ponownie.
Gotowe!

Najlepiej użyć świeżo wyciśniętego soku z cytryny, ale jeżeli nie macie takiej możliwości, wybierzcie gotowy.











































Źródła:
https://gotowanie.onet.pl/przepisy/bita-lemoniada-z-tiktoka-przepis/85w3v2k
https://bimkal.pl/kalendarz/miedzynarodowy-dzien-kota

Brak komentarzy: