Dzień dobry!

Kto nie lubi lodów? Mamy tyle smaków do wyboru, że na pewno każdy coś dla siebie znajdzie. Moje ulubione to śmietankowe, ale pracując w kawiarni, miałam okazje do spróbowania różnych smaków. Zasmakował mi karmel z solą i z tego, co wiem, to jest wiele smakoszy tego smaku. Dziś zapraszam na pyszny deser o smaku słonego karmelu i iced biscoff.
Już nie Dalgona coffe, a iced biscoff latte to najpopularniejsza kawa na TikToku. Więc postanowiłam ją dla was wypróbować. Smak tej kawy mnie zaskoczył, bardzo dobry jest ten krem ciasteczkowy, nawet użyłam go do dzisiejszego deseru i szczerze mówiąc, nie tylko mi smakował. Rodzice byli zachwyceni tym deserem. Jednak dziś jest dzień lodów i w tym roku przypada właśnie 18 lipca. To święto obchodzone jest co roku w 3 niedzielę lipca. Ten przepyszny dzień pochodzi ze Stanów zjednoczonych. W 1984 prezydent Reagan ustanowił Narodowy dzień lodów oraz ogłosił lipiec miesiącem lodów. W Polsce dzień lodów, aż tak nie jest popularny, ale my uwielbiamy ten zimny deser.


Iced biscoff latte
skład:
krem biscoff (ilość wedle uznania)
gorące espresso
120 ml mleka
kostki lodów
bita śmietana
płatki czekolady do posypania
Przygotowanie:

Na dno szklanki dodać krem 
biscoff, który uprzednio rozpuścić w rondelku. Na niego wlać zimne mleko i dodać lód. Całość zalać gorącym espresso, a na wierzch położyć bitą śmietanę i posypać płatkami czekoladowymi. Gotowe!


Deser lodowy z kremem biscoff
Skład:
lody o smaku słony karmel na patyku
200 ml schłodzonej śmietanki
łyżeczka cukru pudru
100 g serka mascarpone
2 łyżki kremu biscoff
krówki, bezy wafelek do dekoracji
Przygotowanie:
Kremówkę ubić z cukrem pudrem na sztywno. Podzielić na dwie części. Mascarpone zmiksować z kremem biscoff. Dodawać jedną część śmietany i delikatnie wymieszać. Przekładamy do pucharków. Lody na patyku pokroić i dać na krem biscoff. dodać bitą śmietanę i ozdobić krówkami, płatkami czekoladowymi, pokruszyć bezę. Deser od razu gotowy do spożycia.



























Źródła

https://viva.pl/styl-zycia/iced-biscoff-latte-to-najwiekszy-hit-tiktoka-zrob-ja-w-domu-133888-r1/

https://www.marta-gotuje.pl/deser-lodowy/

























Brak komentarzy: