Witam!

Dzisiaj zapraszam was do spróbowania pysznej zimnej kawy. A dla tych, co nie lubią smakowych kaw to na owocową herbatę.
Dziś obchodzimy międzynarodowy dzień owoców i dzień psa.

Owoce nie dość, że są smaczne, to mają jeszcze wiele wartości odżywczych. Święto nieprzypadkowo obchodzimy 1 lipca, w środku lata jest ich bowiem najwięcej.

Pies od zawsze jest najlepszym przyjacielem człowieka-początki udomowienia tego zwierzęcia sięgają kilkunastu tysięcy lat wstecz. W Polsce najstarszą pozostałością psa domowego jest czaszka odkryta w okolicach Sandomierza, według historyków pochodzi ona sprzed czterech tysięcy lat p.n.e. Od niedawna czworonogi mają natomiast swoje oficjalne, polskie święto – Dzień Psa, który przypada 1 lipca. Dla naszych psiaków dziś nie mam nic oprócz Wielkiej miłości i mnóstwo przysmaków. A dla nas coś orzeźwiające go i owocowego.






Czarna mrożona owocowa kawa

skład:

espresso

kostki lodów

Ulubione mrożone owoce-ja miałam truskawki, maliny, borówki i pomarańczę.

Przygotowanie:

Przygotować czarną kawę i odstawić do ostygnięcia. Do szklanki wsypujemy kostki lodu, następnie wlewamy kawę i dodajemy owoce mrożone. Ja delikatnie czarną kawę posłodziłam, ale to zależy, jaką lubicie kawę.





Owocowa herbata

skład:

napar z suszu owocowego z czarną porzeczką

Przygotowanie:

Jedną łyżeczkę suszu zaparzyć we wrzątku. Parzyć około 8 minut.






























Źródła:

https://www.kalbi.pl/miedzynarodowy-dzien-owocow

https://www.kalbi.pl/dzien-psa

Brak komentarzy: