Witajcie!


Zbliża się dzień taty, na taką okazję mam coś specjalnego dla naszych kochanych Tatusiów. Dziś napijemy się razem z naszym tatą kawę po turecku ze spienionym mlekiem. Dlaczego akurat taka kawa, bo to kawa ulubiona mojego taty. Od lat pije kawę parzoną, dolewając sobie zwykłego mleka. Jakiś czas temu robiłam sobie kawę i zostało mi troszkę spienionego mleka i dałam rodzicom do kawy. Od tamtej pory, tylko taką piją. Łatwo im spienić mleko, bo korzystają z mojego elektrycznego spieniacza. Już wkrótce obiecany post tylko o spienianiu mleka. Moi rodzice lubią coś do kawki, więc korzystając z okazji dnia taty, zrobiłam tartaletki z budyniem o smaku ajerkoniaku. Budyń kupiłam kiedyś i zapomniałam o nim. Czas by wypróbować nietypowy smak budyniu, a przy okazji zaskoczymy nie tylko naszego tatę.



Kawa parzona z mlekiem
Skład:
120 ml kawy czarnej mielonej
50 ml spienionego mleka
Przygotowanie:
Do szklanki wsypujemy kawę mieloną i zalewamy wrzątkiem. Kawę mieszamy i jeśli pijemy słodką to słodzimy. Spieniamy mleko i delikatnie wlewamy do kawy. Słodzimy według uznania.




Tartaletki z mascarpone i budyniem

skład:
1 opakowanie budyniu bez cukru -smak wedle uznania
250 ml mleka
3 łyżki cukru
250 g serka mascarpone
2 łyżeczki żelatyny
40 ml wody
opakowanie gotowych tartaletek lub można zrobić spód według przepisu: //caffelazur.blogspot.com/2021/05/miedzynarodowy-dzien-herbaty.html.

Przygotowanie:
Budyń ugotować z 3 łyżkami cukru według instrukcji na opakowaniu wykorzystując 250 ml mleka (zamiast 500 ml). Zagotować, chwilę pogotować, zdjąć z palnika, przełożyć do miseczki i przykryć folią spożywczą, w taki sposb by dotykała bezpośrednio powierzchni budyniu. Wystudzić, następnie schłodzić w lodówce.
Żelatynę w proszku zalać 40 ml zimnej wody, odstawić na 10 do napęcznienia. Postawić na palniku i podgrzać mieszając do całkowitego rozpuszczenia się żelatyny. Zdjąć z palnika i lekko przestudzić, lecz powinna pozostać płynna. W misce umieścić serek mascarpone i krótko ubić. Dodać zimny budyń, cały czas mieszając, aż uzyskamy jednolity krem. Przestudzoną żelatynę wymieszać z odrobiną kremu. Tak rozrobioną żelatynę dodać do całości kremu i zmiksować. Gotowy krem nakładamy na tartaletki i ozdabiamy ulubionymi owocami.





























Źródła:
https://www.mojewypieki.com/przepis/biszkopt-z-kremem-budyniowym-i-truskawkam

Brak komentarzy: