Witajcie!




Idąc, za głosem serca postanowiłam, zrobić sobie pyszną kawę i słodziutki deser. Niedawno odwiedził mnie mój chrześniak z całą rodziną, żałowałam, że nie mogłam się z nimi spotkać, ale akurat byłam cały dzień w pracy. Dostałam od nich prezent, który miło mnie zaskoczył. Między innymi było tam ptasie mleczko. Mogłam je zjeść, bo kto nie lubi ptasiego mleczka?. No cóż, ja, zamiast rozkoszować się zjadając pyszne ptasie mleczko, zrobiłam z niego kawę i deser. Uwierzcie mi, że ten zestaw równie jest przepyszny.










Kawa z ptasim mleczkiem
skład:
1.5 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
150 ml mleka
3 kosteczki ptasiego mleczka
bita śmietana
przygotowanie:
Kawę zalać dwiema łyżkami gorącej wody i wymieszać. Mleko podgrzać i dodać dwie kostki ptasiego mleczka. Mieszamy aż, rozpuści się ptasie mleczko. Gorące mleko wlewamy do kawy i mieszamy, całość przelewamy do wysokiej szklanki. Wierzch udekorować bitą śmietaną i ptasim mleczkiem.



Torcik  i deser z ptasim mleczkiem i truskawkami

skład:
250 ml śmietany 30%
2 łyżki cukru pudru
2 łyżeczki żelatyny
1/4 szklanki gorącego mleka
1/2 kg truskawek
pół opakowania ptasiego mleczka
galaretka truskawkowa
kilka gotowych gofrów
Przygotowanie:
Dno tortownicy wykładamy goframi i układamy pokrojone cienko na plasterki truskawki. Żelatynę dokładnie rozpuścić w gorącym mleku. Śmietanę ubić z cukrem pudrem, na koniec dodać ubijania dodać żelatynę i delikatnie wymieszać. Masę przekładamy na gofry z truskawkami, wyrównać powierzchnię i wstawić do lodówki na około 30 minut. Na warstwę śmietany układamy ptasie mleczko, które kroimy najpierw na nierówne kawałki. Układamy ptasie mleczko na masie jedno przy drugim, raz mniejszy kawałek raz większy. Między ptasim mleczkiem przeplatamy plasterki tryskawek. Galaretkę robimy zgodnie z opisem. Jak wystygnie i lekko stężnieje zalewamy ptasie mleczko. Wkładamy do lodówki.
Deser:
Na dno pucharków wyłożyć pokrojone na kawałki truskawki, na truskawki wykładamy masę ze śmietany. Następnie dodajemy pokrojone ptasie mleczko i zalewamy truskawkową galaretką.







































Źródło:
https://przypiecu.blogspot.com/2015/03/ciasto-z-ptasim-mleczkiem-i-truskawkami.html
https://www.przyslijprzepis.pl/przepis/kawa-z-ptasim-mleczkiem

Brak komentarzy: