Witajcie!


Do tej pory to sporo tych kaw się nazbierało, a to nie koniec. Zbliża się lato czas na kawy mrożone. Śledźcie mój blog, a nie zawiodę was, postaram się o przeróżne mrożone i nie tylko dla was przygotować i podzielić się przepisem. Dzisiejsza to, popularna z zeszłego roku, jak dla mnie to królowa mrożonych kaw. Dzisiejsza to dalgona, ale w innym wydaniu. Specjalnie dla was przygotowałam z czekoladą. Nie dodałam kostek lodu, więc nie jest to kawa mrożona, ale można dodać do mleka kostki lodu i mamy kawę na zimno. Moja dzisiejsza propozycja to dla smakoszy słodkiej kawy. Słodka kawa więc do kawy deser, ale za to fit. Dzisiejszy deser bardzo zasmakował mojemu tacie. Jest mało słodki, robi się go szybko. Dla tych, co nie jedli tapioki, będzie to naprawdę miłe zaskoczenie. Mój tato był bardzo pozytywnie zaskoczony. Po ugotowaniu te, drobne kulki, tworzą pyszny pudding. Ja ugotowałam w zwykłym mleku, ale myślę, że kokosowe mleko będzie też dobre, zresztą mamy taki wybór
obecnie, jeśli chodzi o mleko, więc można wybrać, jakie lubimy. Do puddingu dodajemy ulubione owoce i mamy gotowy deser.



                                     




Czekoladowa Dalgona
Skład:
3 łyżeczki kawy rozpuszczonej
3 łyżeczki cukru
3 łyżeczki gorącej wody
100 ml mleka
3 łyżeczki sosu czekoladowego lub roztopionej czekolady
Przygotowanie:
Kawę i cukier zalewamy wrzątkiem i wszystko razem ubijać
najlepiej mikserem na sztywną pianę. Mleko spienić. Na dno
szklanki dodać sos czekoladowy lub roztopioną czekoladę,
następnie dodajemy spienione mleko. Na wierzch dodajemy ubitą
piane z kawy.


                                        



Deser z tapioki i z ananasem

skład:
2 szklanki mleka roślinnego
1/3 ziaren tapioki
mała puszka ananasa
kilka truskawek
2 łyżeczki ksylitolu
Przygotowanie:
Ananas wyjąć z puszki i pokroić na drobne kawałki. Mleko
zagotować, wsypać tapiokę i ksylitol. Gotować na małym ogniu,
około 15-20 minut, co chwilę mieszając, do momentu aż kulki
zrobią się przezroczyste. Do jeszcze ciepłej tapioki dodać
kawałki ananasa i wymieszać. Następnie pudding przełożyć do
pucharków i odstawić do wystudzenia. Na wierzch dodać resztę
ananasa i truskawkę. Deser schłodzić w lodówce.









































Źródła:
http://gotuj-gotuj.pl/szybki-deser-z-tapioki-z-brzoskwiniami
https://uwielbiam.pl/przepis/dalgona-coffee-mocha




Brak komentarzy: