Dzień dobry!


Nie wiem jak wy, ale ja sobie nie wyobrażam dnia bez kawy. Moja dzisiejsza propozycja to kawa po arabsku z kardamonem i pomarańczą. Tradycyjnie parzona, niesłodzona kawa po arabsku nazywa się qahwah saada. Kawa po arabsku parzona jest bez dodatku cukru, ale razem z kardamonem i ewentualnie innymi przyprawami, gotuje się ją na niewielkim ogniu około 15-20 minut. Obecnie często jest parzona w kawiarkach. Jak mam porównać kawę po turecku z kawą po arabsku to przyznam się, że jednak po arabsku mi lepiej smakuje, chociaż jest bez cukru.
Do towarzystwa tej pysznej kawy nie może zabraknąć czegoś słodkiego. Kolejna moja propozycja na szybki deser.





Pikantna kawa z pomarańczą
skład:
2 łyżeczki kawy mielonej
pół łyżeczki mielonego kardamonu
1 pomarańczę
Przygotowanie:
Do rondelka wsypać kawę i kardamon, wlać wrzątek i podgrzać. W czasie podgrzewania dodać plasterek pomarańczy. Po zagotowaniu gotować jeszcze minutkę, następnie przykryć i odstawić na 30 min. Przed podaniem można jeszcze podgrzać. Wlewamy do filiżanki i dodajemy plasterek pomarańczy.
Można też przygotować w kawiarce i wtedy jest szybciej i równie dobra. Do sitka z kawiarki dajemy kawę wymieszana z kardamonem i wstawiamy kawiarkę na palnik. Po zaparzeniu wlewamy kawę do filiżanki i wyciskamy odrobinę soku z pomarańczy. Ozdabiamy naszą kawę plasterkiem pomarańczy.



Śnieżny deser
skład:
2 galaretki przezroczyste
200 g jogurtu naturalnego
1 łyżeczka cukru pudru
kilka malin i borówek
Przygotowanie:
Przygotować jedna przezroczystą galaretkę i ostudzić. Ostudzona galaretkę przelewamy do pucharków i dodajemy owoce, odstawić do lodówki by zastygła. W tym czasie rozrabiamy drugą galaretkę i studzimy. Jogurt miksujemy z cukrem pudrem i dodajemy wystudzoną galaretkę i wszystko razem delikatnie wymieszać i przelać na przezroczystą z owocami galaretkę. Wstawiamy do lodówki, gotowy deser ozdabiamy według uznania. Ja posypałam cukrową posypką.

















Źródło:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kawa_po_arabsku

2 komentarze:

  1. Ta kawa jest pyszna! Czasami mnie na nią nachodzi i zawsze robię ją w kawiarce:) Odpowiadając zaś na pytanie - nie, zdecydowanie nie da się dobrze zacząć dnia bez kawy:D PS. Deser wygląda całkiem efektownie, ale jeszcze nie próbowałam robić:)

    OdpowiedzUsuń