Witajcie!


Dzień Świętego Patryka obchodzimy właśnie 17 marca. I nie jest to jedyne święto narodowe w Irlandii, ale również jedynym z najchętniej obchodzonych świąt na świecie. Organizowane są parady, imprezy, koncerty, a na cześć patrona Zielonej Wyspy wznoszone są toasty. W Irlandii Dzień Świętego Patryka jest dniem wolnym od pracy. Kolor zielony jest symbolem kraju. Więc i ja mam dla was coś zielonego.
Latte matcha i zielony deser o smaku kiwi. Zapewniam was, że to coś pysznego, nawet przekonałam się do latte matcha, herbata nie za bardzo mi zasmakowała, ale jako latte jest godna
polecenia. A deser to już z nie muszę zachęcać, bo jest przepyszny.



Latte matcha
skład:
1 łyżeczka herbaty matcha
100 ml mleka
2 łyżeczki cukru lub miodu
Przygotowanie:
Łyżeczkę proszku matcha rozpuścić w odrobinie wody, posłodzić
cukrem lub miodem i dobrze wymieszać. Mleko spienić.
Do wysokiej szklanki wlewamy spienione mleko, następnie
delikatnie wlewamy matchę. Można dodać bitą śmietanę, ja dodałam małe beziki.



Zielony deser o smaku kiwi
skład:
2 galaretki o smaku kiwi
200 ml jogurtu naturalnego
50 ml śmietanki 36%
2 łyżeczki cukru pudru
pół łyżeczki herbaty matcha
Przygotowanie:
Rozrobić jedną galaretkę w 200 ml wrzątku. Odstawić do
wystudzenia, po wystudzeniu wlewamy galaretkę do pucharków na deserki, w lodówce ustawiamy na skos,jak chcemy skośną galaretkę. Czekamy, aż zastygnie, następnie rozrabiamy drugą
galaretkę w 150 ml wrzątku i dodajemy jogurt, dokładnie razem mieszamy. Na zastygniętą galaretkę delikatnie wlewamy drugą, wymieszaną z jogurtem. Bitą śmietanę ubijamy z
cukrem pudrem i dodajemy, w proszku herbatę matcha. Ozdabiamy bitą śmietaną galaretkę i owocami.

SMACZNEGO!!!































źródła:
https://veganbanda.pl/recipe/zielone-matcha-latte/

Brak komentarzy: