Witajcie!


Dzisiaj zapraszam na pyszne ciasto Piernik z dynią i bananami, a do tego nie może zabraknąć, dobrej kawy z pieprzem
Przepis oryginalny, na te przepyszne ciasto, znajdziecie na insta   @Kamcia_w_kuchni, znajdziecie tam wiele wspaniałych przepisów. Ja troszeczkę zmieniłam ten przepis, ciasto jest przepyszne, pierwszy raz robiłam ciasto z dynią i na pewno zagości u mnie w domu na stałe. Nawet mus z dyni sobie zamroziłam, żeby mieć, w razie jak tylko nadejdzie mi ochota na to ciasto.
Kawa dziś to pewnie dla niektórych zaskoczenie. Bo kawa z pieprzem co to jest? Pewnie zadajecie sobie pytanie. Zachęcam do spróbowania, zaskoczy was, ale smak tej kawy. Naprawdę warto spróbować, kawa ta nieźle pobudza, rozgrzeje nas w te chłodne jesienno-zimowe dni.




Kawa z pieprzem
skład:
2 łyżeczki kawy mielonej
1 łyżeczka kakao
szczypta mielonej kurkumy
szczypta pieprzu czarnego
cukier
Przygotowanie:
Kurkumę , pieprz, kakao i kawę wszystko razem ze sobą wymieszać. Zalać gorącą wodą. Ja zrobiłam w kawiarce .Posłodzić.



Piernik z dynią i bananami
2 szklanki purée z dyni
4 średnie banany
350 g maki pszennej
80 g kakao
4 łyżki przyprawy do piernika
250 g cukru
80 g oleju
4 jajka
2 łyżeczki sody oczyszczonej
kilka kropel aromatu waniliowego
polewa czekoladowa
rozdrobione orzeszki
Przygotowanie:
Dwa banany zblendować z purée. Jajka zmiksować z cukrem, olejem, aromatem oraz z purée dyniowo-bananowym. Mąkę, kakao, przyprawę do piernika, sodę razem wymieszać, dodać do masy i połączyć wszystko razem. Białko ubić na sztywno, dodać do ciasta i delikatnie wymieszać. Ciasto wlać do formy, pozostałe banany pokroić i ułożyć na wierchu lekko dociskając. Piec 90 min 60 minut w 180 stopni Celsjusza, góra -dół, a następnie ciasto przykryj papierem do pieczenia i piec 15 minut na termoobiegu
Po wystudzeniu polać ciasto polewą i posypać orzeszkami lub dowolnymi dodatkami.
PYCHOTKA!!!
















































Źródło:
https://www.instagram.com/kamcia_w_kuchni/
https://gotujmy.pl/kawa-z-pieprzem,przepisy-napoje-bezalkoholowe-przepis,72711.html

3 komentarze: