Witajcie!


29 Września to najbardziej kawowy dzień w roku. Na całym świecie obchodzimy Międzynarodowy dzień kawy. Wielu z nas nie wyobraża sobie życia bez filiżanki czy kubka kawy, szczególnie o poranku. Kawa ma wiele zalet, zachwyca bogactwem smaku, pobudza organizm do działania i odsuwa na bok pierwsze oznaki zmęczenia. Już niewielka dawka kofeiny odpręża i poprawia samopoczucie, przynajmniej tak jest u mnie. Produkcja kawy opiera na dwóch gatunkach- Arabice i Robuście.
Arabika cechuje się łagodnym, lecz intensywnym, aromatycznym smakiem. Robusta natomiast jest zdecydowanie ostrzejsza, charakteryzuje się mocniejszymi i nierzadki gorzkimi nutami. Rodzaj kaw jest sporo: espresso, americano, latte, mokka, flat wite, irish cafe i wiele jeszcze innych.
Która kawa jest twoją ulubioną ?
Jedno jest pewne, bez kubka tego aromatycznego napoju dzisiaj się nie obędzie.
A mam dla was dziś cztery fantastyczne kawy, podane w ślicznych kubeczkach, które wypożyczyłam od mojego brata specjalnie na tę okazję.
                                                               
                                                                                                                  
                                                     
Pierwsza kawa przyleciała do mnie w paczce z Anglii od mojej córeczki. Doczekała się święta kawy, no i dziś otworzyłam i zmieliłam i przyrządziłam w ekspresie kolbowym. Kawa jest niesamowicie pyszna, już zamówiłam sobie kolejną paczkę tej kawy. Zachwyciłam się jej smakiem i aromatem. Starbucks Espresso godna polecenia.
                                              
Druga kawa to kawa zielona. Zwana kawą surową są to ziarna kawy, których obróbka zakończyła się przed procesem palenia. Picie takiej kawy codziennie przed posiłkiem może spowodować utratę nawet 30% tkanki tłuszczowej. Więc postanowiłam dla was spróbować. Może nie zachwyca tak smakiem, jak poprzednia, ale nie jest taka zła i można się przyzwyczaić do smaku. Przygotowałam ją w french presie


Trzecia to popularna kawa rozpuszczalna. To kawa w formie osuszonego ekstraktu przeznaczonego do bezpośredniego rozpuszczonego w wodzie. Ta kawa świetnie się nadaję jako kawa mrożona. Popularna jest, bo szybka do przyrządzenia i nie ma potrzeby posiadania ekspresu, by ją zrobić.


Czwarta kawa to do tej pory moja ulubiona Woseba bio organic, ale dzisiaj przegrała z kawą pierwszą. Jedynie co to cena tej kawy jest zdecydowanie mniejsza od Starbucks Espresso. Kawa ta charakteryzuje się delikatnym i harmonijnym smakiem. Ma niepowtarzalny smak i aromat. Przygotowana w kawiarce ma wyrazisty i delikatny smak.









Brak komentarzy: