Dzień Dobry!


W niedzielny poranek troszkę mi się nudziło i postanowiłam troszkę inną kawkę przygotować. Poranna kawa u mnie przeważnie jest czarna, to dlatego padł wybór na inkę z truskawkami i miętą.

Inka z truskawkami i miętą
Składniki:
4 łyżeczki inki
150 g truskawek (świeże lub mrożone)
700 ml wody
5 listków mięty
łyżeczka miodu
Przygotowanie:
Truskawki pokroić na małe kawałki. Wrzucić do rondelka i zalać wodą, dodać miód i gotować około 15 minut. Zdjąć z ognia i dodać miętę, mieszać około 2 minuty. Oddzielić płyn od owoców i dodać inkę i dokładnie wymieszać. Przelać do kubka.
Kawa ma intensywny smak, może dodałam za dużo mięty, bo bardziej czułam miętę. Herbata z truskawką i miętą ma, całkiem inny smak a ta kawa pozytywnie mnie zaskoczyła smakiem.
A do kawki super pasuje moja babka z Coca Colą

 Babka z Coca Colą
składniki:
6 jaj
1 szkl. cukru
cukier wanilinowy
1 szkl. oleju (rzepakowy, słonecznikowy)
2 szkl. mąki pszennej
3 opakowania budyniu waniliowego lub śmietankowego
2 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szkl.Coca Coli
1 łyżki  czubatej Kakao
1 łyżka mąki do białego ciasta
przygotowanie:
Żółtka ucierać z cukrem ,cukrem waniliowym i olejem dodać ubite białko na sztywno.
Mikserem wymieszać .Dodać  resztę składników wszystko razem wymieszać.
Podzielić na na dwie połowy do jednej dodać kakao a do drugiej 1 łyżkę mąki .
Do foremki na przemian przelewać ciasto .Piec w 180 stopni  ok 45 minut
                    SMACZNEGO !!!!!!!!




Źródło:
https://inka.pl/pl/przepisy/inka-z-truskawkami-i-mieta#przepis

Brak komentarzy: