Dzień dobry!


Lubicie kawę z nietypowymi dodatkami. To proponuje spróbować dzisiejszej kawy.
Połączenie kawy z białą czekoladą i borówkami. Spróbowałam i wierzcie mi bardzo
ciekawe połączenie. Kawa ma smak owocowy z odrobiną słodkości, że nie potrzeba
słodzić. Mam dla was ciekawostkę. Lubicie pewnie kawowe wypieki, można więc
wykorzystać do pieczenia kawową mąkę. To pomysł naukowców z Ameryki. Mąka 
z kawy jest bezglutynowa wytwarzana z owoców kakaowca, które traktuje się jako
 odpad przy produkcji kawy. Owoce kawy przekształca się za pomocą specjalne
 metody na pulpę, a następnie proszek. Potem uciera się go na odżywczą mąkę.
Mąka kawowa zawiera dużo błonnika, potasu, mnóstwo cennych przeciwutleniaczy
 które chronią przed nowotworami i zapewniają dłuższą młodość.

Mokka z borówką

Składniki:
kawa espresso
2 łyżki świeżych borówek
2 kostki białej czekolady
Przygotowanie:
Posiekaj drobno borówki i białą czekoladę przełóż do szklanki.
Zaparz kawę według uznania. Ja zaparzyłam kawę w ekspresie kolbowym i nalewając
się kawa do szklanki, jednocześnie czekolada się rozpuszczała. Dokładnie wymieszać. Słodycz przełamana owocami z pewnością Was zaskoczy. W przepisie jest jeszcze rozmaryn, ale ja akurat nie miałam i tak uważam, że kawa jest pyszna. Smacznego!!!






Źródło:
https://kuchnia.wp.pl/maka-kawowa-kulinarny-hit-z-owocow-kawy-6054910718997633a
https://kuchnialidla.pl/kawa-z-borowka-rozmarynem-i-biala-czekolada

Brak komentarzy: