Witajcie!


W lipcowy niedzielny poranek zaskoczę was łaciatą kawą z łaciatą pianką.
Mam dla was ciekawostkę o kawie. W 1908 roku pewna gospodyni domowa z Drezna zmieniła bieg historii kawy. Wymyśliła bardzo prosty i łatwy w użyciu filtr do kawy. Ten jednorazowy, bardzo przydatny i użytkowy produkt, który szybko zyskał popularność. Melinda Bentz, która właśnie wymyśliła taki filtr, założyła swój sklep, w którym sprzedawała swój wynalazek. Do dzisiaj z niego korzystamy, chociaż z czasem zmienia kształt, ale zamysł pozostał ten sam. Wiedzieliście o tym?
A teraz czas na kawę.

Łaciata pianka
Składniki:
kawa czarna mielona
krem czekoladowy lub sos czekoladowy
pół szklanki mleka łyżeczka kakao
Przygotowanie:
Zaparz kawę, tak jak lubisz. Do szklanki nalać sos czekoladowy lub krem czekoladowy, może być nutella, kawa wtedy jest słodka i nie trzeba dosładzać.
Mleko lekko podgrzać i spień za pomocą spieniacza. Wlewamy delikatnie mleczko
na sos czekoladowy. Wierzch posypać kakao tak by powstał wzór w łatki. I mamy łaciatą piankę. 
A na deser do kawki mam prosty przepis na tartaletki z kremem budyniowym.

Tartaletki kupiłam gotowe w biedronce. Krem do karpatki kupiłam w gotowy z torebki . Taki szybki bez gotowania. Krem przygotowałam według przepisu na torebce i gotowy gesty nałożyłam na tartaletki, ozdobiłam truskawkami . Można teraz skorzystać z uroków lata i wykorzystać sezonowe owoce. Tartaletki zrobiłam w sobotę. W niedzielę miałam pyszny deser do kawy i o mały włos bym nic nie miała, bo tak rodzicom smakowało, że tylko udało mi się uratować tylko trzy sztuki. Smacznego!!!




Źródło:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Melitta_Bentz

Brak komentarzy: