Witajcie!


Dziś wybieramy ,się w podróż do Włoch. Na razie nie możemy podróżować ze względu na
koronawirusa, więc zrobimy sobie włoską kawiarnię w domu. Espresso to perfekcyjna
mała czarna mocna kawa. Czy zastanawialiście się, jak do zamówionej espresso w
restauracji ,kelner podaje literatkę zimnej niegazowanej wody? Woda ma służyć do
oczyszczenia kubków smakowych przed skosztowaniem espresso, aby moc w pełni się
nim rozsmakować i mieć szansę wyczuć cały aromat kawy. Jak zrobić perfekcyjne
espresso? Przepis mam dla was bardzo prosty. Ja dziś przygotowałam espresso w
kawiarce. Która nie dawno dostałam w prezencie, a do tego ta piękna malutka
filiżanka. Tak mi się prezent spodobał, że musiałam się pochwalić i skorzystać z
okazji, by przygotować dla was pyszne mocne espresso w kawiarce.

Espresso z kawiarki


Potrzebna nam będzie kawa ziarnista, która nie powinna być za drobno zmielona. Ja
na 200 ml wody użyłam 14 g kawy grubo zmielonej. Do dolnej części kawiarki
wlewamy wodę, ale nie może być zakryty zawór bezpieczeństwa. Do sitka wsypujemy
zmielone ziarno kawy, ale nie ubijamy . Przykręcamy górny dzbanuszek. Ustawiamy
kawiarkę na kuchence i ustawiamy średnią moc grzania i czekamy na pyszny napar z
kawy.


Na pewno ta kawa przypadnie do gustu miłośnikom mocnej czarnej kawy, ale zawsze
można dodać mleko i już mamy swoją ulubioną kawę z mleczkiem. Zawsze to jest
lepsza alternatywa od picia kawy z fusami. Ja wybieram taka z kawiarki a wy jaką
wybieracie?




Brak komentarzy: