Dzień dobry!


Dziś przedstawiam wam kawę Americano. Jest to duża czarna kawa z dodatkiem gorącej wody. Niestety posiadam ekspres kolbowy, który robi tylko małe i podwójne espresso, a ja jestem miłośniczką czarnej kawy i kombinowałam jak tu zrobić, by mieć dużą czarną dobrą kawę.


Kupiłam ekspres Dolce Gusto na kapsułki i okazało się, że nie są takie tanie więc dalej, szperałam po internecie. Wiele prób i testów zrobiłam, zanim doszłam do swojej ulubionej wersji. No i teraz mogę się podzielić moim przepisem na Americano. 

Moja filiżanka ma 200 ml. Nalałam tak ok. 1/3 filiżanki wrzątku i z ekspresu kolbowego nalałam podwójne espresso. Jak dla mnie wyszła perfekt, chociaż czytałam, że powinno być wody i kawy np. 1:1, ale wtedy jak dla mnie za słaba. To już można zrobić według własnego uznania. Nie próbowałam dodać do swojej mleka, bo wolę czarną, ale spróbuję dla was zrobić wersję z mlekiem i podzielę się opinią. Kawę czarną tak naprawdę można na wiele sposobów zaparzyć ... Po wietnamsku, w kawiarce czy użyć french press, o ktotym już niedługo będzie post.

Brak komentarzy: