Kawa z mlekiem sojowym to dobra i zdrowa alternatywa dla mleka krowiego.
Każdy z nas ma swój ulubiony sposób picia kawy. Mamy ulubione marki, sposoby parzenia, ba czasem pijemy kawę w ukochanym kubku i o określonej porze dnia. Jednak od czasu do czasu warto się odważyć na eksperymenty mogące zaskoczyć nowymi smakami, które staną się naszymi ulubionymi.
Mleko sojowe ma swoich zwolenników, jak i przeciwników. Ceni się je ze względu na niski poziom tłuszczu i wysoki poziom białka, równy z mlekiem krowim.
Jak smakuje kawa z mlekiem sojowym?

Na pewno inaczej! Trudno jednoznacznie udzielić odpowiedzi na to pytanie. Dużo zależy od samej kawy, jak i od preferencji kawosza, każdy z nas jest zapewne wyczulony na inne nuty smakowe ulubionego naparu. Dla mnie kawa z mlekiem sojowym ma smak orzechowy. Mleko to dodaje też słodkiego posmaku. Ja swoją wersję zrobiłam z kawą zbożową. I uważam, że jest to dobry duet.

Przygotowanie:
ok. 75 ml. Kawy zbożowej
ok. 150 ml. mleka sojowego
cukier do smaku
Kawę zbożową zaparzam. Mleko lekko podgrzewam i wlewam, i energicznie mieszam i mam już spienione mleczko. Mleczko wlewam do szklanki i delikatnie przelewam do mleczka kawę zbożową. No i gotowe słodzę według uznania.


A na deserek bezglutynowe czarne gofry
składniki:

150 g masła

120 g cukru

szczypta soli

4 jajka

120 ml gazowanej wody mineralnej

180 g mąki jaglanej (zmieliłam kaszę jaglaną).

20 g kakao (dodałam czarne kakao).

50 g skrobi ziemniaczanej

2 łyżeczki proszku do pieczenia

Dodatkowo troszkę masła do posmarowania gofrownicy.

Przygotowanie:

W misce wymieszać mąkę z kakao, skrobią i proszkiem do pieczenia. Odstawić na bok. Miękkie masło utrzeć z cukrem i szczyptą soli na jasną kremową masę. Dalej miksując na najwyższych obrotach, dodawać po jednym jajku, a następnie stopniowo wodę gazowaną. Wsypywać mąkę porcjami do utartej masy. Można miksować na niskich obrotach chwilkę, tylko do połączenia się składników. Odstawić ciasto na 20 minut.

Gofrownicę rozgrzać. Przed smażeniem posmarować masłem przy pomocy pędzelka silikonowego. Smażyć ok. 5 minut. I gotowe.



Brak komentarzy: