Dzień dobry!

Maj nas nie rozpieszczał z pogodą. Mam nadzieję, że czerwiec będzie cieplejszy i moje propozycje na mrożone kawy i herbaty będzie można wypróbować. Dziś bardzo prosta propozycja kawy mrożonej. Akurat, jeśli chodzi o mrożone kawy, to najbardziej lubię czarne, zresztą tylko piję czarną kawę. Ta propozycja na pewno niejedną osobę skusi, by sobie zrobić, bo warto. Do dzisiejszej kawy mam oczywiście deser, tym razem truskawkowo kokosowy deser z biszkoptami .
Kawę mrożoną przygotowałam w aeropresie, dostałam go na urodziny od najlepszej sąsiadki i zarazem kumpeli. Czas najwyższy napić się pysznej kawy i zjeść słodki deser.




Mrożona czarna z miętą
skład:
100 ml kawy czarnej
20 ml syropu miętowego
kostki lodu
Przygotowanie:
Na dno szklanki wlewamy syrop miętowy, następnie dodajemy kostki lodu i całość zalewamy wcześniej przygotowaną czarną kawę.




Truskawkowo-kokosowy deser ala Tiramisu

skład:
250 g serek mascarpone
150 g śmietany 36%
50 ml syropu kokosowego
kilka truskawek
łyżeczka cukru pudru
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
Przygotowanie:
Serek mascarpone wymieszać z syropem kokosowym i miksować robotem na wolniejszych obrotach, następnie dodajemy śmietanę i dalej miksujemy, do momentu aż cała masa będzie gęsta. Kawę rozpuścić w niewielkiej ilości gorącej wody. Namoczyć delikatnie w kawie biszkopty, ułożyć na dno pucharków. Na biszkopty dajemy masę z serka mascarpone. Truskawki miksujemy z cukrem pudrem, by powstał mus. Tak powstałym musem polewamy wierzch deserku.









Brak komentarzy: