Dzień dobry!


Pijecie kawę zbożową? Bo ja czasami do niej wracam. Zwłaszcza że jestem miłośniczką czarnej kawy. Poszperałam w internecie i dowiedziałam się, że w roku 1971, czyli 50 lat temu, akurat to rok mojego urodzenia, polscy naukowcy opracowali recepturę rozpuszczalnej kawy zbożowej Inka. Kto
by się spodziewał, że stanie się, tak popularna. Ta delikatna kawa zbożowa to 100% naturalnych składników. Linia smakowa to intensywne nuty karmelu, czekolady i miodu.
Dziś pijemy inkę karmelową. Moja propozycja to delikatna czekoladowa z nutą karmelu. Jeszcze coś do kawy brakuje. Do tej pysznej kawy nie może zabraknąć puszystego sernika
z bezą.



Inka delikatnie czekoladowa
skład:
2 łyżeczki inki karmelowej
1 łyżeczka karobu
200 ml gorącej wody
2 łyżeczki syropu waniliowego
1 łyżeczka miodu
Przygotowanie:
Kawę inkę karmelową i karob wsypujemy do filiżanki. Zalewamy
wrzątkiem i dodajemy cukier, syrop i miód. Wszystko razem
wymieszać.


                                      




Puszysty sernik z bezą
składniki na ciasto:
300 g mąki
100 g masła
100 g cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 jajko
Ser:
1 kg sera z wiaderka
2 jajka
4 żółtka
3/4 szklanki cukru
2 budynie śmietankowe
2,5 szklanki mleka
garść kaszy mannę
Przygotowanie:
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i przesiać na
stolnicę. Dodaj masło i dobrze posiekaj nożem. Jajko wbij
do miski i ubijaj mikserem, aż zacznie robić się białe.
Następnie dodaj cukier, dokładnie utrzyj i wlej do mąki.
Zagnieć ciasto. Gotowe rozwałkuj i przełóż do blachy
wyłożonej papierem do pieczenia, zostawiając trochę wyższe
brzegi. Wstaw na ok. 10 min, aby spód delikatnie się
podpiekł.

Jajka wraz z żółtkami wbij do miski i dobrze utrzyj.
Stopniowo dodawaj cukier, a następnie po łyżce twarogu.
Budynie wymieszaj w zimnym mleku i wlej do masy. Pod koniec
wsyp kaszę manną i dokładnie wymieszaj mikserem. Gotową masę
(jest bardzo płynna) delikatnie przelać na wcześniej
podpieczone ciasto i ponownie wstawić do rozgrzanego do 180C
piekarnika na ok. 45 min. Pod koniec pieczenia można wyłożyć
bezę ubitą z pozostałych 4 białek i 4 łyżek cukru. Piec jeszcze około 15 minut.



































Źródła:
https://inka.pl/
https://inka.pl/pl/przepisy/delikatnie-czekoladowa
https://www.przyslijprzepis.pl/przepis/puszysty-sernik-z-
beza


2 komentarze:

  1. O tak, uwielbiam kawę i wszelkie warianty na temat kawy. Rano wjeżdża czarna, ze względu na pobudzające właściwości oczywiście, a potem w ciągu dnia kawa zbożowa albo cykoria. <3 Nie wiedziałam, że to było dzieło polskich naukowców. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. A jednak ja też uwielbiam kawę a do zbożowej niedawno się przekonałam.

    OdpowiedzUsuń