Dzień dobry!


Dziś obiecana kawa z likierem pomarańczowym domowej roboty. Likier zaczęłam robić miesiąc temu. Dzisiejsza kawa z dodatkiem likieru nie tylko sprawi, że krew w żyłach zacznie płynąć szybszym tempem, ale pośle twoje kubki smakowe w świat zupełnie nowych doznań. Przynajmniej ja się tak poczułam. Jedyne co to, że trzeba czekać miesiąc na ten likier, tyle musi dojrzewać w piwnicy bądź w zimnym miejscu. Mój likier nie wyszedł taki przezroczysty jak z przepisu, ale w smaku jest bardzo dobry. Może dlatego, że nie mam piwnicy i trzymałam go w szafce. Polecam ten przepis, do kawy, jako drink. Tym bardziej że łatwo się go robi, tylko długo się na niego czeka.







Kawa z likierem pomarańczowym
czarna kawa
kostka cukru
15 ml likieru pomarańczowego (cointreau)
bita śmietana
skórka z pomarańczy do dekoracji (ja udekorowałam cukrowymi gwiazdkami ze względu na zbliżające się święta, ale polecam skórkę pomarańczową)
Przygotowanie:
Do szklanki wrzucamy kostkę cukru, wlewamy likier pomarańczowy. Parzymy czarną kawę w dowolny sposób i wlewamy na likier. Następnie dekorujemy kawę bitą śmietaną i posypujemy skórka pomarańczową lub dowolnie według uznania.


Likier domowy cointreau
1 pomarańcza
250g cukru
400 ml wody
500 ml spirytusu
igła
nitka
słoik (misi być na tyle duży, aby nad alkoholem zmieściła się wisząca pomarańcza.
Przygotowanie:
Do słoika wlewamy spirytus, (pomarańcza nie może dotykać alkoholu). Przeciągamy nic przez igłę, musi być w miarę silna . Przebijamy pomarańczę z dwóch stron, a następnie mocujemy nad spirytusem, po czym zamykamy słoik. Odstawiamy w ciemne miejsce na 8 dni. Po 8 dniach usuwamy pomarańczę. Szykujemy syrop z wody i cukru. Studzimy. Mieszamy ze spirytusem. Odkładamy znowu w ciemne miejsce. Cointreau powinno dojrzewać miesiąc w piwnicy.


































































Źródło:
https://www.kalejdoskoprenaty.com/2015/01/domowe-cointreau.html

Brak komentarzy: