Dzień dobry!


Dzisiaj mam dla was coś na poprawienie sobie humoru. Za oknem plucha deszcz pada, nie chce się wychodzić z domu. Tak naprawdę to nic nam się nie chce. Mam dla was szybki przepis na przepyszny poncz gruszkowy. Ja zrobiłam go w urządzeniu Monsieur Cuisine z Lidla. Przez kilka dni miałam okazje go wypróbować, to super robot i naprawdę polecam to urządzenie. Zrobiłam w nim likier Irish cream, różne bułeczki, ciasto czekoladowe i właśnie poncz gruszkowy. Dla tych, co nie posiadają takiego urządzenia mam też przepis, który można zrobić bez urządzenia.


Poncz gruszkowy (Monsieur Cuisine)

składniki: na 4 szklanki

4 dojrzałe gruszki

1 pomarańcza

300 ml białego wina

szczypta mielonych goździków

1/2 łyżeczki cynamonu

1 łyżka miodu

Przygotowanie:

gruszki obrać, pokroić na ćwiartki, usunąć pestki, pokroić na kawałki. Włożyć do pojemnika miksującego. Rozdrabniać (z zatkniętą miarką) 20 sekund /prędkość 10. Zgarnąć łopatką ze ścianek na dno pojemnika. Pomarańczę umyć w gorącej wodzie, wytrzeć do sucha i obrać cienko obieraczką do cytrusów. Skórkę pomarańczową, białe wino, goździki i cynamon dodać do pojemnika miksującego, podgrzewać wszystko (bez miarki) 10 minut/prędkości/60 C. Dodać miód i mieszać całość (z zatkniętą miarką) ustawiwszy mieszanie 20 sekund/prędkość. Gotowy poncz przelewamy do szklanek. PYCHOTKA!!


Zimowy poncz z białym winem

Składniki:

250 ml wody

100 g cukru

2 laski cynamonu

2 gwiazdek anyżu

5 goździków całych

300 ml wina białego

100 ml sok cytrynowy

100 ml rumu

1 szt. cytryny

Przygotowanie:

Wodę, cukier i przyprawy doprowadzamy do wrzenia. Wlewamy wino, podgrzewamy (nie może się zagotować). Odstawiamy z ognia i wlewamy sok z cytryny i rum. Do ponczu dodajemy obraną, na cienkie kółeczka pokrojoną cytrynę. Gorący poncz możemy podawać. Szybki i fajny przepis.








Źródła:

https://www.monsieur-cuisine.com/pl/przepisy/detal/poncz-gruszkowy/

https://www.swiatwemnie.pl/przepis/zimowy-poncz-z-bialego-wina

2 komentarze:

  1. Super☺ nie mam takiego urządzenia ale ten zimowy poncz na pewno spróbuje☺☺☺

    OdpowiedzUsuń