Dzień dobry!


Dzisiaj mam wolny dzień od pracy, czasami trzeba sobie odpocząć, więc postanowiłam zrobić dla was kawę a'la Pompadour. Jest to kawa z czekoladą i bitą śmietaną.
Mam dla was ciekawostkę. W małej wsi Krušetnica na Słowacji, w prywatnym budynku znajduje się Orava Kafem, czyli Muzeum Kawy. Właścicielem i pomysłodawcą tego urokliwego miejsca jest młody barista- Roman Florka. Muzeum wyróżnia swojski klimat. Kawa jest tam obecna dosłownie wszędzie, ściany i sufit pomieszczeń zostały wyłożone ziarnami i tworzą piękną mozaikę. Odwiedź stronę muzeum http://www.oravakafe.sk/. Ja jak tylko będzie taka, możliwość na pewno się tam wybiorę. Z mojego miasta to jest około 400 km, więc nie jest tak źle.


Kawa a'la Pompadour
Składniki:
100 ml śmietanki 30%
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
pół tabliczki mlecznej czekolady
odrobina mleka
2 łyżki cukru
Przygotowanie:
kawę zalać w szklance wrzątkiem i osłodzić. Do garnuszka wlać odrobinę mleka (tyle, by przykryć dno), wrzucić podzieloną na kostki czekoladę i podgrzewać do momentu rozpuszczenia czekolady. Śmietanę schłodzoną w lodówce ubić mikserem, a następnie dodać do niej roztopioną, gorącą czekoladę i wymieszać łyżkę. Można zostawić odrobinę śmietany,by dać na wierzch kawy. Do szklanki wlać kawę i łyżką nałożyć czekoladową bitą śmietanę. Wierzch ozdobić bitą śmietaną i posypać kakao.









Źródło:
https://www.ziarenkokawy.pl/cafe-a-la-pompadour.html






Brak komentarzy: