Witajcie!


Mam dla was dziś coś wyjątkowego. Jakiś czas temu dostałam od koleżanki mojej mamy kwiaty lawendy. Od razu postanowiłam je wysuszyć, poczytałam sobie o jej właściwościach no i wiadomo było, że koniecznie trzeba użyć ją do herbaty. Tylko się nie zdziwcie, jak kiedyś wstawię post o kawie z lawendą, bo na pewno coś wymyślę i taką kawę zrobię. Czarna herbata z dodatkiem lawendy to za mało, więc dodałam suszonych płatków nagietka i powstała wyśmienita herbata. Zapach tej herbaty unosił się po całym mieszkaniu.
Lawenda to nie tylko piękny zapach w lawendzie najcenniejszy jest olejek eteryczny. Lawenda uspokaja, łagodzi skutki stresu emocjonalnego i napięcia nerwowego, ułatwia zasypianie. Pijąc napary z kwiatów lawendy, które działają rozluźniająco na mięśnie, można złagodzić np. bóle miesiączkowe i bóle brzucha.
Wróćmy jednak do herbaty, czas na relaks.

Czarna herbata z lawendą
Składniki:
1 łyżeczka czarnej herbaty
pół łyżeczki suszonej lawendy
szczypka suszonych płatków nagietka
Przygotowanie:
Herbatę czarną wymieszać z lawendą i płatkami nagietka. Całość przekładamy do sitka na herbatę. Zalewamy wrzątkiem i parzymy około 3-4 minuty.
Suszoną lawendę, jak i suszone płatki nagietka bez problemu można kupić w sklepach stacjonarnych i internetowych z ziołami.
Polecam!!! Super jest ta herbatka przed snem.










Źródło:
https://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/apteczka/lawenda-wlasciwosci-lecznicze-zastosowanie-aa-uM97-gw2y-mYWm.html

Brak komentarzy: