Witajcie!


Dzisiaj mam dla was bardzo widowiskowy smoczy deser. W roli głównej mango i pitaja. Ostatnio udało mi się kupić pitaję w jednym z dużych marketów, co prawda cena mnie lekko zaskoczyła, bo jeden owoc ponad 10 zł, ale byłam ciekawa, jaki ma smak. Smak ma słodki i soczysty, chociaż delikatnie kwaskowaty. Znalazłam fajny przepis na deser i musiałam wam go przedstawić. Oczywiście do tego też musi być kawa. Tym razem mało skomplikowana kawa na słodko z mlekiem.
Pitaja inaczej nazywana smoczym owocem. Bogata jest w przeciwutleniacze, dostarcza sporej dawki witaminy C, która naturalnie opóźnia procesy starzenia się skóry. Ze względu na zawartość witaminy A pitaja ma pozytywny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie fotoreceptorów siatkówki oka. Owoc jest bogaty w błonnik, który reguluje motorykę przewodu pokarmowego.

Deser z pitają i mango.
Składniki:
1 owoc pitaji
1 owoc mango
1 jogurt naturalny
Przygotowanie:
Wszystkie owoce i jogurt muszą być dobrze schłodzone. Dojrzałe mango obrać i zmiksować na gładki mus. Owoc pitaji przekroić w połowie, łyżką wydrążyć kuleczki z jednej połówki, natomiast drugą pokrój ze skórką w plasterki. Do szklanki wyłożyć na przemian mus z mango i jogurt. Udekorować kuleczkami smoczego owocu. Pychotka.

Trio café
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
20 ml sosu karmelowego
100 ml mleka
bita śmietana
drobne ciasteczka
Przygotowanie:
Kawę nasypać do szklanki i zalać gorącą wodą. Następnie delikatnie wlać sos karmelowy i ciepłe spienione mleko. Na koniec udekorować bitą śmietaną i pokruszonymi ciasteczkami.









Źródło:
https://www.kawajacobs.pl/przepisy-na-kawe/trio-cafe/
https://kingaparuzel.pl/blog/2013/10/pitaja-i-mango-w-deserze-fit/
https://www.poradnikzdrowie.pl/

Brak komentarzy: