Witajcie!

Dziś na zielono. Może macie ochotę spróbować zamiast kawy, herbatę Matcha. Przeczytałam, że ta herbata ma działanie odchudzające i odmładzające!

Matcha zawiera L-teaninę, aminokwas, który uspokaja i łagodzi stres. Jest bogata w chlorofil oraz błonnik, dzięki czemu oczyszcza organizm z toksyn i wspomaga spalanie tłuszczu. 

Jedna filiżanka tej japońskiej herbaty dostarcza niemalże tę samą ilość kofeiny co jedna filiżanka kawy.










Do przygotowania herbaty są potrzebne:


Okrągła czarka do rozmieszania herbaty Chawan

Bambusowa miarka, łyżeczka nazywana Chasaku

Bambusowa miotełka do rozmieszania herbaty z wodą, nazwana Chasen.

Przyznam szczerze, że nie są to tanie rzeczy, więc ja przygotowałam wam łatwiejszym i tańszym sposobem.


Do mojej Matchy potrzebne będą:
Wysoka szklanka
Siteczko takie do herbaty
spieniacz do mleka ja mam na baterie i też taki może być
100 ml wody
Pół łyżeczki herbaty matcha.


Przygotowanie:


Zagotowałam wodę i odczekałam ok. 2 minuty. Do wysokiej szklanki przez sitko nasypałam pół łyżeczki matchy. Nalałam wodę i spieniłam.

Smak tej herbaty mnie nie zachwycił i raczej w tej wersji pić nie będę, ale warto spróbować.

Postaram się kiedyś dla was zrobić matcha latte i może jeszcze użyję matchy jako dodatek do koktajlu.

Do zobaczenia!





Źródło:
https://www.czajnikowy.com.pl/

https://moyamatcha.com/       

Brak komentarzy: