Dzień dobry !


Miała być kawa po irlandzku, ale niestety nie udało mi się kupić małej whisky. I musiałam zmienić plany. Dostałam małą brandy i zaczęłam szperać po internecie, jaką tu kawę zrobić. Znalazłam kilka przepisów, ale żaden mi nie przypadł do gustu. Więc sama pokombinowałam i jest.

Kawa z brandy i pomarańczą.



Składniki:
pół pomarańczy
2 łyżeczki kawy zmielonej
kieliszek brandy ok. 30 ml
bita śmietana

Przygotowanie:
Pomarańczę obrana ze skórki pokroić na drobno. Zalewamy w szklance pomarańcze z brandy i odstawiamy na kilka minut.
Zaparzamy kawę, ja zrobiłam w French Press. Mam taki malutki na jedną kawę. Wsypuję, dwie łyżeczki kawy do french press, zalewam ok. 150 ml gorącej wody, czekam 1 minutę, mieszam łyżeczką kawę i dociskam tłok z sitkiem, aby odcisnąć fusy. Kawę, można zrobić dowolnym sposobem byle, była czarna bez fusów.
Pomarańcze wyjmuję ze szklanki i odkładam. Do brandy nalewam kawę i dodaję bitą śmietanę. Polałam sosem czekoladowym i można, na wierzch dać pomarańcze co, były nasączone w brandy.
Kawa fajnie rozgrzewa i nawet mi smakowała, chociaż nie jestem miłośniczką alkoholi. 

Polecam!!!


Brak komentarzy: