Witajcie!!!


Co powiecie na rozgrzewającą kawę kakaową imbirem. Właśnie dziś mam głąb was taka propozycje. Na dworze coraz chłodniej, wróciłam wcześniej zmarznięta, więc postanowiłam zrobić tym razem zamiast rozgrzewającej herbaty to kawę. Kawę i to z kakao, a imbir cynamon i kardamon spowodowały, że ta pyszna kawa jest rozgrzewająca.

Mam też dla was pyszny deser, słodkie doniczki. Może nie jest to deser błyskawiczny, ale warto, spróbować, Same doniczki można zrobić sobie wcześniej i mieć w lodowce, Do środka można dowolny krem dać nawet ubitą śmietanę i też mamy deser. Moja wersja to krem waniliowy i o zrobiłam mandarynkami,




Czarna Kawa rozgrzewająca
skład:
1,5 szklanki wody
2 łyżeczki zmielonej kawy
1 łyżka kakao
1/2 łyżeczki imbiru w proszku
1/2 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczki kardamonu
Przygotowanie:
wszystkie składniki zalać wodą i zagotować. Przed podaniem odsączyć z fusów
                                             
Słodkie doniczki
skład:
2 gorzkie czekolady,
1 mleczna czekolada,
250 g śmietany kremówki 30 lub 36%,
125 g serka mascarpone,
2 łyżki cukru pudru,
1 opakowanie ciastek Oreo,
dowolne owoce-truskawki, mandarynki, maliny...
dodatkowo: plastikowe kubeczki
do ozdoby: listki mięty, melisy....
Przygotowanie:
Roztopić czekolady na parze, odczekać z 5 minut. Roztopioną czekoladą wysmarować kubeczki (środek), moja rada-kubeczek naciąć delikatnie od góry. Schłodzić w lodówce-wystarczą 2 godziny, ale najlepiej schłodzić przez noc. Następnie delikatnie usunąć plastykowe kubki, najlepiej zacząć od nacięcia, wtedy nie zniszczymy delikatnej czekoladowej skorupki, włożyć do lodówki.

Ubić kremówkę, dodać serek mascarpone, dalej miksować, wsypać cukier puder-wymieszać. Następnie przełożyć do doniczek. Włożyć do lodówki na ok.godzinę.
Udekorować pokruszonymi ciastkami Oreo, to nasza ziemia Z ciastek usuwamy biały krem.
Dodać dowolne owoce i listkami mięty.

Smacznego.








































źródło:
https://kulinarnykraniecswiata.blogspot.com/2020/06/czekoladowe-doniczki-z-kremem-i-owocami.html?spref=pi
https://zielonekoktajle.blogspot.com/2017/05/kawa-kakao-imbir-kardamon-cynamon.html


Brak komentarzy: