Dzień Dobry!


Słyszeliście o diecie wodnej japońskiej? Przez przypadek trafiłam na taką dietę i mnie zaciekawiła. Dieta wodna wcale nie oznacza głodówki. To dieta odchudzająca, która pozwala zrzucić zbędne kilogramy bez obaw o efekt jo-jo, a jednocześnie jest również traktowana jako dieta oczyszczająca.
W trakcie diety wodnej należy często i małymi łykami pić wodę. Najlepiej niegazowaną. Aby dokładnie określić, ile litrów wody potrzebuje organizm w ciągu doby, należy wagę ciała pomnożyć przez 40. Mj wyszło, że powinnam 3 litry wody pić dziennie. Do tej pory nie stosowałam żadnej diety, ale ta mi nawet podpasywała. Dziś wam przedstawię moją propozycję na orzeźwiającą wodę z lawendą. Idealnie pasuje w trakcie stosowania takiej diety.

Orzeźwiająca woda lawendowa z pitają.
Składniki:
woda niegazowana
łyżeczka syropu lawendowego
kilka kuleczek pitaji (ale nie koniecznie, można dodać kawałki pomarańczy, truskawki, maliny wedle uznania)
kostki lodu
Przygotowanie:
Do szklanki wlewamy wodę, dodajemy kostki lodu. Następnie wlewamy łyżeczkę syropu lawendowego i dodajemy dowolny, owoc ja akurat miałam pitaję. Próbowałam z pomarańczą i też jest pyszna.

Syrop z lawendy
szklanka świeżych kwiatów lawendy

2 szklanki wody
1,5 szklanki cukru
sok wyciśnięty z jednej niedużej cytryny.
Przygotowanie:
Do garnka wlej wodę, dodaj cukier i doprowadź do zagotowania. Mieszaj, aż cukier się rozpuści i gotuj przez 10 minut. Wsyp kwiatki lawendy i wlej sok z cytryny. Zamieszaj i gotuj przez minutę. Zdejmij garnek z ognia i przykryj pokrywką. Odstaw na około 3 godziny. Zimny syrop przecedź, ja to zrobiłam, używając filtrów do kawy. Wyciśnij resztki syropu z mokrych kwiatów. Przelej do buteleczki lub małych słoiczków, można za pasteryzować. Idealny syrop do wody, herbaty, kremów i ciast.












Źródło:
https://myfitness.gazeta.pl/myfitness/7,166676,26220047,japonska-dieta-wodna-jest-coraz-popularniejsza-na-instagramie.html
https://deliciousplacebynatalia.blogspot.com/2017/07/syrop-lawendowy.html

Brak komentarzy: