Witajcie!


Niedzielny poranek, kawa już wypita czas na coś słodkiego no i na orzeźwiającego. Dzisiaj lemoniada pełna owoców. Porzeczki czerwone od koleżanki mam z ogródka, maliny i borówki, jak i truskawki mam zawsze zamrożone, na wszelki wypadek. Dokupiłam brzoskwinię, nektarynkę, cytrynę. Miałam jeszcze kawałek kiwi. Ta lemoniada to taka misz masz. Wystarczy jakiekolwiek kupić ulubione owoce i mamy wodę smakową. 
Porzeczka czerwona działa przeciwreumatyczne, Przeciw zapalnie i obniża ciśnienie krwi. Osobiście na za bardzo przepadam za porzeczka, ale świetnie się nadaję jako dodatek do lemoniady.
Skoro to niedziela to dziś zapraszam na gofry belgijskie. To jak dla mnie najlepsze gofry, jakie do pory robiłam. I nie są skomplikowane, chociaż trzeba czekać, aż ciasto wyrośnie. Przepis obejrzałam kiedyś w telewizji w „Pytaniu na Śniadanie”, ale i tak przepis po swojemu przerobiłam i polecam, bo są super.

Lemoniada owocowa
brzoskwinia
czerwone porzeczki
maliny
borówki
truskawki
cytryna
pomarańcza
nektarynki
kiwi


woda lekko gazowana lub niegazowana
Przygotowanie:
Wszystkie owoce umyć, dodać do dzbanka i zalać wodą lekko gazowaną lub niegazowaną. Można dodać kostki lodu, jak się doda mrożone owoce, to lemoniada sama w sobie jest już zimna.
Smacznego!!!

Belgijskie Gofry
Składniki:
250 g mąki pszennej
szczypta soli
125 ml mleka
16 g drożdży świeżych
2 jajka
100 g masła
100 g cukru
Przygotowanie:
Masło rozpuścić w rondelu, Następnie dodajemy mleko i cukier,wszystko razem mieszamy, aż się rozpuści cukier. Odstawiamy z ognia i dodajemy pokruszone drożdże i jajka i dokładnie całość mieszamy. Wsypujemy mąkę i mieszamy, następnie wyrabiamy ciasto. Ciasto przykryć i odłożyć na około 1 godzinę by wyrosło. Z wyrośniętego ciasta uformować kulki w dowolnym rozmiarze. Gofrownicę nagrzewamy, kulki z ciasta układamy w gofrownicy i pieczemy około 3 minuty. Pychotka. Smacznego!!!



Żródło:

Brak komentarzy: